Main menu

  • Kdy: pondělí 18:00-21:00
  • Kde: SOU Obchodní, Belgická 29, Praha 2 (Mírové náměstí – metro A, I.P. Pavlova – metro C)
  • Cena:
    • "školné" - možnost tréninku 2x týdně (pondělí, čtvrtek (včetně tréninku se zbraněmi)) - Kč 5000,-/pololetí
    • všichni účastníci pravidelných cvičení v Praze získávají automaticky slevu Kč 150,- na sobotní semináře, které se proběhnou ve školním roce 2017/2018
  • Začínáme 11. září! (možnost připojit se i v průběhu školního roku)

Náš styl taiji quan  (neboli taiji boxing) se jako bojové umění opírá o 48 základních sebeobranných technik, které podle využití dělíme na techniky – die pu (využití úderů a kopů ke sražení nebo po sražení protivníka k zemi), qin na (kontrola a znehybnění protivníka), shuai jiao (zápasnické techniky – hody, podmety) a dian xue (využití citlivých bodů na těle protivníka).

V kurzech taiji boxing se s těmito technikami seznámíte především ve formě aplikačních drilů - tzn. kontaktní formou při práci ve dvojicích případně trojicích (některé aplikace simulují obranu proti více útočníkům). Kromě toho však techniky budete procvičovat i samostatně cvičením tzv. dlouhé formy beze zbraně (dao quan).

Začínáme s těmi nejjednoduššími drily, které představují obranu proti základním druhům útoků, jako jsou údery jednou rukou, přímé kopy, chycení jednou nebo oběma rukama, případně jednoduchá kombinace dvou úderů nebo úderu a kopu. V těchto drilech nejde o to napodobit reálnost útoku (to přichází později při práci s využitím chráničů), ale naučit se správnému využití prostoru, načasování a vzdálenosti, rozvíjet dobrou práci nohou i celkovou koordinaci pohybu a především si „zvyknout“ na situaci, kdy nás někdo fyzicky ohrožuje nebo napadá.

Techniky jsou z počátku velmi jednoduché, často ve formě jednoduché obrany a následného nebo současného úderu nebo kopu. Později se přidávají zápasnické techniky (shuai jiao) a znehybnění nebo kontrola protivníka pomocí pák a držení. Zdůrazňujeme také nácvik technik pro reálnou sebeobranu.

Tříhodinový trénink je rozdělen do následujících částí (časy jsou pouze orientační):

  • Rozcvička – 15-20 min - qigong, gong cao (základní rozcvičování, protažení, zahřátí), švihadlo
  • Krokové drily („Krok sedmi hvězd“, "Krok devíti paláců", zrcadlení pohybu partnera) – 10-15 min
  • Nácvik základních úderů, kopů a kombinací na lapách a úderových štítech – 20-30 min
  • Tuishou – cvičení ve dvojicích, které slouží k rozvoji základních dovedností jak z hlediska správného pohybu a posílení i uvolnění struktury těla, tak i z pohledu boje na velmi blízkou vzdálenost (kontaktní vzdálenost, klinč, zápas) – 20 min
  • San shou aplikace – 60 min
  • Qi Gong nebo Dlouhá forma – 30 min (začátečníci se seznámí s přípravnými cviky a později s formou beze zbraně)
  • Sparing – začínáme lehkým sparingem s boxerskými rukavicemi (případně MMA rukavice pro boj v postoji), postupně přichází i tvrdší sparing s využitím chráničů hlavy, hrudě a nohou – 10-20 min

Přihlašovat se můžete na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.!

Důležité

  • Nové kurzy pro začátečníky již od 11. září!

FacebookG+Twitter